Дистанційне навчання


  Дистанційне навчання. Поняття дистанційного навчання

     Дистанційне навчання (ДН) — освітній процес, у якому значна частина викладання здійснюється викладачем (або групою викладачів), віддаленим у просторі або часі від учня (або групи учнів). Сучасне дистанційне навчання здійснюється в основному за допомогою технологій і ресурсів мережі Інтернет.
Термін «дистанційне навчання» іноді вживається для позначення форм навчання, що існували задовго до появи комп'ютерів: заочне, кореспондентське, домашнє навчання, екстернат, для яких характерно навчання на відстані, дистанції. Серед тлумачень змісту дистанційного навчання виділяють два підходи, які істотно розрізняються з дидактичної точки зору.

      Перший досить розповсюджений сьогодні підхід такий: дистанційне навчання — обмін інформацією між учителем і учнем (групою учнів) за допомогою електронних мереж чи інших засобів телекомунікацій. Учень розглядається як одержувач деякого інформаційного змісту і системи завдань для його засвоєння. Результати самостійної роботи повертаються знову вчителю, який оцінює якість і рівень засвоєння матеріалу. Під знаннями розуміється трансльована інформація, а особистий досвід учнів і їх діяльність щодо конструювання знань майже не організовуються.
     Другий підхід принципово відрізняється від попереднього. Основою дистанційного навчання виступає особистісна продуктивна діяльність учнів, яка будується за допомогою сучасних засобів телекомунікацій. Цей підхід припускає інтеграцію інформаційних і педагогічних технологій, що забезпечують інтерактивність взаємодії суб'єктів освіти і продуктивність навчального процесу. Обмін і пересилання інформації відіграють у цьому випадку роль допоміжного середовища організації продуктивної освітньої діяльності учнів. Навчання відбувається в реальному часі (чат, відео зв’язок, спільні для віддалених учнів і вчителя «віртуальні дошки» із графікою тощо), а також асинхронно (телеконференції на основі електронної пошти, форуми). Паралельно зі створенням учнями освітніх продуктів відбувається їх внутрішнє освітнє зростання. Особистісний, креативний і телекомунікативний характер освіти — основні риси дистанційного навчання цього типу. В процесі дистанційного навчання передбачається наявність викладача і учнів, їх спілкування, спілкування між собою, а також наявність у системі підручника, необхідного комплекту засобів навчання.

       Розвиток системи дистанційного навчання обумовлений сукупністю переваг і можливостей. Це насамперед більш гнучкі умови навчання для дітей, які не змогли чи не можуть здобути її традиційним шляхом через віддаленість від кваліфікованих навчальних закладів, фізичних недоліків, індивідуальних особливостей і потреб.

      Дистанційне навчання спроможне задовольнити додаткові освітні потреби учнів, особливо з навчальних дисциплін, змістовна частина яких дуже швидко змінюється, до яких слід віднести правознавство. Талановитий учень сільської школи може, наприклад, одночасно навчатися дистанційно у висококваліфікованих фахівців, які знаходяться в будь-якому куточку країни і світу, не залишаючи свого місця проживання. За допомогою електронних мереж учень з будь-якого міста чи села має доступ до світових культурних і наукових скарбів, вчиться в престижних університетах світу.

      Дистанційне навчання має такі переваги перед очним:

- оперативні (подолання бар'єрів у просторі та часі, одержання актуальної «свіжої» інформації, швидкий зворотний зв'язок),

- інформаційні (зростає доступність освітньої інформації, що знаходиться на спеціалізованих серверах, постачається учневі за допомогою інтерактивних веб-каналів, публікується в телеконференціях, списках розсилання й інших засобах мережі Інтернет),

- комунікаційні (збільшується кількість потенційних учасників навчання — школярів, учителів, фахівців, які оперативно взаємодіють один з одним за допомогою електронних мереж, ліквідуються територіальні обмеження для проведення Інтернет-уроків, проектів, олімпіад),

- педагогічні (внаслідок специфіки дистанційних телекомунікацій навчання стає більш мотивованим, інтерактивним, технологічним індивідуалізованим, спрощується публікація учнівських робіт у мережі, їх експертиза та оцінка),

- психологічні (створення більш комфортних, порівняно з традиційними, емоційно-психологічних умов для самовираження учня, зняття психологічних бар'єрів і проблем, усунення помилок усного спілкування),

- економічні (загальні витрати па навчання зменшуються через економію транспортних витрат, витрат на оренду приміщень, скорочення «паперового»    діловодства і тиражування посібників).
(Інформацію запозичено з сайту http://klasnaocinka.com.ua)

Завдання до залікових робіт для  учнів 11-х класів заочною формою навчання 


Завдання до залікових робіт з історії України для учнів 11-х класів заочною формою навчання


Завдання до залікових робіт з історії України для учнів 10-х класів заочною формою навчання


Завдання до залікових робіт з всесвітньої історії для учнів 11-х кдасів заочною формою навчання
10 КЛАС ЗРАЗКИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

10 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Україна на початку ХХ ст.

УСРР в умовах нової економічної політики (1921 - 1928р.р.)

Західноукраїнські землі в 1921 - 1938 р.р.

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Країни Центральної та Східної Європи

10 КЛАС ПРАВОЗНАВСТВО
Основи теорії держави

Основи теорії права та правовідносин

Основи публічного права України

Основи приватного права України

11-12 клас  зразки контрольних робіт

11 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Друга світова війна


Країни Західної Європи (1945 - поч. ХХІ ст.)

ВІДЕОТЕКА
                
                       Диктатори:

Франсиско Франко - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_fransisko_franko&objectI...
Реджеп Таїп Ердоган - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_redzhep_tayip_erdogan&ob...
Іді Амін - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_idi_amin&objectId=366251
Вінстон Черчіль - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_vinston_cherchil&objectI...
Франклін Делано Рузвельт - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_franklin_delano_ruzvelt&...
Гамаль Абдель Насер - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_gamal_abdel_naser&object...
Кім Чен Ір - https://www.youtube.com/watch?v=pDKhfqrbVA4
Муаммар Каддафі - https://www.youtube.com/watch?v=7c16DqYMBkA
Володимир Путін - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_vladimir_putin&objectId=...
Мао Цзедун - http://24tv.ua/news/newsVideo.do?diktatori_mao_tszedun&objectId=359688
Жан-Бедель Бокасса - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_zhanbedel_bokassa&object...
Шарль де Голль - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_sharl_de_goll&objectId=3...
Микита Хрущов - https://www.youtube.com/watch?v=_X4yuaCR2Dk
Кім Чен Ин - https://www.youtube.com/watch?v=m-nozvIrYl0
Роберт Мугабе - https://www.youtube.com/watch?v=c0yjEHpQfek
Пол Пот - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_pol_pot&objectId=362129
Ніколае Чаушеску - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatori_nikolae_chaushesku&objec...
Фідель Кастро - https://www.youtube.com/watch?v=Re4fWWcD_p8
Уго Чавес - https://www.youtube.com/watch?v=PIBdysiBd3E
Володимир Ленін - https://www.youtube.com/watch?v=mQmyDQNhPms
Йосип Сталін - https://www.youtube.com/watch?v=RVbI3DsDHyQ
Беніто Муссоліні - https://www.youtube.com/watch?v=4sS4rrJ9Ty0
Маргарет Тетчер - https://www.youtube.com/watch?v=I_7_usrRvG8
Хосні Мубарак - https://www.youtube.com/watch?v=OjZrrpTNKM0
Олександр Лукашенко - https://www.youtube.com/watch?v=Y9cfwZ-kUaQ
Йосип Броз Тіто - https://www.youtube.com/watch?v=WvnZWSL9djU
Леонід Брежнєв - http://24tv.ua/home/showSingleNews.do?diktatoriпро битву на Синіх Водах 1362 року
http://www.youtube.com/watch?v=2qO0TR5AmJg
http://www.youtube.com/watch?v=uGKpgmbJhHw
Синьоводська проблема у новітніх дослідженнях
http://histans.com/LiberUA/Book/Sha/ShaBul.pdf
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
·         рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
·         рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
·         рівень оволодіння практичними вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до історичної події, явища, діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії навчальних досягнень учнів

І. Початковий
1
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти
2
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
3
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту

ІІ. Середній
4
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт
5
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій
6
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації

ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
8
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
9
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти

ІV. Високий
10
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії
11
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії
12
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із правознавства
 Під час оцінювання навчальних досягнень із правознавства враховується:
-         рівень оволодіння знаннями про систему об’єктивно існуючих державно-правових реалій;
-         рівень умінь аналізувати суспільно-політичні події, користуватися правовими актами, юридичною літературою;
-         рівень сформованості навичок діяти згідно з нормами права у конкретних життєвих ситуаціях.
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.

Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії навчальних досягнень учнів
І. Початковий
 1

Учень/учениця   усно в загальних рисах  відтворює один-два юридичні терміни окремої теми
2

 Учень/учениця  на рівні «так—ні» усно відтворює кілька термінів,  вибирає правильний варіант відповіді із двох запропонованих
3

Учень/учениця одним простим реченням передає зміст  частини  теми, знаходить відповідь на закрите запитання у тексті підручника
ІІ. Середній
4


Учень/учениця   відповідає  на окреме питання  за допомогою вчителя,  репродуктивно  відтворює частину навчального матеріалу теми одним — двома простими реченнями, формулює  визначення юридичного поняття
5


Учень/учениця  відтворює окрему частину основного змісту навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя,    визначає одну-дві  окремі ознаки правових понять
6

Учень/учениця  у цілому   відтворює  частину навчального матеріалу теми, у цілому правильно використовує окремі  юридичні терміни аналізує  прості юридичні ситуації,  розв’язує тестові завдання  першого рівня; може користуватись за допомогою вчителя  (зразок, пам’ятка) окремими положеннями нормативних актів
ІII. Достатній
7
Учень/учениця   самостійно відтворює окрему частину  теми, застосовуючи мінімальну юридичну термінологію,  дати визначення  понять, аналізує зміст правових документів за простим планом, розв’язує елементарні  юридичні задачі   за допомогою вчителя, знаходить окремі правові  норми в тексті нормативних актів
8
Учень/учениця  в основному володіє навчальним матеріалом і використовує знання
за аналогією; може зіставляти, узагальнювати,   інформацію за допомогою учителя; складати прості таблиці, схеми, аналізувати положення  нормативно-правового  акту за допомогою вчителя
9
Учень/учениця  оперує вивченим матеріалом на рівні теми, може самостійно його відтворювати, аналізувати положення нормативно-правових актів,  підтверджувати одним — двома аргументами висловлене ним судження щодо правового явища; самостійно розв’язувати юридичні задачі середнього рівня складності
IV. Високий
10
Учень/учениця  вільно викладає правові питання, застосовуючи необхідну юридичну термінологію; вирішувати за допомогою вчителя тестові завдання вищого рівня; самостійно складати таблиці,  структурно-логічні схеми з правових питань, аналізувати правові ситуації, дати відгук (рецензію) на відповідь іншого учня
11
Учень/учениця  володіє глибокими  знаннями, може  вільно висловлювати  власні судження та аргументує їх, самостійно користується окремими джерелами права; може підготувати повідомлення з юридичної тематики;  самостійно вирішує тестові  завдання вищого рівня та певні правові ситуації, може використовувати інформацію з додаткової літератури (використання додаткової літератури не є обов’язковою вимогою) 
12
Учень/учениця ґрунтовно викладає правові питання,  висловлює власну позицію і переконливо її аргументує; самостійно знаходить, оцінює та використовує джерела юридичної інформації, зокрема наочні, вміє узагальнити вивчений матеріал, використовує набуті знання і вміння в практичній урочній діяльності (участь в дискусіях, засіданнях «круглих столів» тощо); може самостійно вирішувати   юридичні задачі, застосовуючи правові знання

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу